1e + 2e werkdag - Reisverslag uit Antwerpen, België van Femke Katz - WaarBenJij.nu 1e + 2e werkdag - Reisverslag uit Antwerpen, België van Femke Katz - WaarBenJij.nu

1e + 2e werkdag

Door: femkeinantwerpen

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 Februari 2012 | België, Antwerpen

Hoi allemaal!

Mijn 1e en 2e werkdag zitten er al weer op..
Het is wat anders dan ik had verwacht.
Mijn tijden waren van 12 tot half 9, waarvan 1x een halfuurtje pauze.
Dit is helaas niet helemaal zoals ik had verwacht.
Ik werk tot 9 savonds, tenzij we echt op tijd klaar zijn, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Verder is dat halfuur pauze om 2 uur smiddags en doen ze niet aan avond eten in het hotel. Hier krijg je ook geen pauze voor, dus ik kan pas als ik thuis ben eten..

Nou eet ik thuis niet om 6, maar pas rond half 10 kunnen gaan koken en eten is wel erg laat!
Gister dus Noodles en zo maar een tosti brouwen.

Het werk is een ander verhaal. Dit is wel erg leuk, ik krijg al snel verantwoordelijkheden. Ik mag al reserveringen in het systeem zetten en allerlei computer dingen regelen.
Ook de in en uitcheck procedure begint al een beetje te dagen. Morgen gaan we het even oefenen met een "nep" gast en dan mag ik dit ook doen. Ze werken mmij erg goed in vind ik, ik kan alles vragen, alleen niet 10x naar de bekende weg (gelukkig pak ik het snel op) .. Ik sta achter de receptie en heb in het kantoortje erachter een eigen bureautje met computer gekregen.

Verder doet het receptie team ook om 4 uur een borrel buffetje opzetten. Dit houd in wat hapjes en smeersels in bakjes doen (wel erg lekker allemaal hoor, zo bedoel ik het niet) en de champagne en drankjes klaar zetten zodat gasten dit kunnen pakken. Het zit bij de prijs van de kamer inbegrepen. Ook bij ontvangst krijgt elke gast een glas cava.

Over de gasten gesproken, dat zijn geen doorsnee mensen.. Ik heb de mooiste tassen en auto's al voorbij zien komen! Niet normaal hoe knap sommige mensen kunnen zijn! Heel leuk. In het weekend zijn er meer toeristen, daar zit ook een ander slag mens in, dat moet ik dus nog meemaken.

Morgen heb ik een dienst van 7 tot 11 en dan van 4 tot sluit, ik neem dus aan weer 9 uur.
Ook het ontbijt wordt door het receptie team gedaan. Dit is niet heel veel werk, vandaar. Maar daar morgen meer over als ik het gezien heb!
In de tussentijd ga ikd us even op zoek naar een goedkope supermarkt, anders ben ik binnen no time blut!

Dankjulliewel voor de lieve berichtjes op mijn verslagen!

Liefs! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Stage Antwerpen

Afstudeerstage Antwerpen, 20 weken

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2012

BANKS werk marathon

28 Mei 2012

BANKS dinner & Kermis!

21 Mei 2012

Drukke dagen!

10 Mei 2012

Albert Heijn

28 April 2012

Aquatopia
Femke

Hoi Allemaal! Daar gaan we weer, dit keer gaat de stage naar Antwerpen voor 20 weken. Een stuk dichterbij deze keer, maar dat maakt het niet minder leuk en spannend!

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 21616

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Stage Antwerpen

Landen bezocht: